פרטים חשובים על בחירת מצלמות אבטחה

מצלמות אבטחה הן אמצעי בקרת מבנים. לרוב, משתמשים בהן בכניסות למבנים, אבל הן יכולות לענות על צרכי בקרה גם בתוך חדריהם. כשבוחרים מצלמות אבטחה, חשוב מאד להיות בקיאים בנתונים הטכניים שלהן על מנת לספק לעצמכם בקרת כניסה על פי צרכי האבטחה במקום. כשבוחרים מצלמות אבטחה – מומלץ לבוא עם ידע בתחומים הבאים.

עדשת מצלמה מתאימה

עדשת המצלמה נקבעת על פי אורך המוקד שלה. אורך מוקד ארוך – פירושו מרחק אופטי רב, ולכן מצלמה שיש בה זום אופטי רחב היא מצלמה עם אורך מוקד ארוך. בל נטעה, גם למצלמה עם אורך מוקד קצר ישנו שימוש ייעודי: קליטת אובייקט במרחק קצר בדגש על רוחבו. חיישן של מצלמת אבטחה סטנדרטית הוא במידה 1/3", ולכן חישוב אורך המוקד המבוקש ייעשה עם מקדם המתאים לחיישן שכזה, 4.8 . לדוגמה, אם מצלמים אזור מרוחק 10 מ' ברוחב 2 מ' אורך המוקד המבוקש יהיה 10x4.8/2 כלומר 24 מ"מ. 

חיישן מצלמה תואם

כפי שציינו, במצלמות אבטחה החיישן הנדרש יהיה בדרך כלל חיישן CCD בגודל 1/3". לצרכי אבטחה, הנתון החשוב ביותר בחיישן הוא מונח הפיקסל למטר: כמה יחידות פיקסל בתמונה נכנסות ב- 1 מטר במציאות? ככל שהנתון הזה גדול יותר, כך איכות התמונה טובה יותר. גם נתון זה ניתן לחישוב: אם המצלמה שלכם היא 1mp משמע שזו מצלמה של 1280 פיקסלים לרוחב, ו- 720 לאורך. אם אתם מצלמים שטח שמידת הרוחב שלו היא 6 מ' משמע שה- PPM שלכם הוא 213. זהו PPM מצוין שמספיק לכל צורך אבטחתי, כולל עדות בבית משפט וזיהוי פנים. רק במידה והשטח המסוקר יהיה גדול יותר בהרבה, תצטרכו לשקול הצבת מצלמה עם חיישן מתקדם יותר של QVGA, 1.3 מגה פיקסל, ואפילו 6 או 8 מגה פיקסל. מצלמות אבטחה אלו אפשריות להטמעה גם בשטח קטן אך יהוו הוצאה יקרה מדי בשביל צורך אבטחה פשוט.

מעבד תמונה מתאים

רכיב בעל אוסף תכונות ויזואליות שמתאימות להתגברות על כשלי תמונה: פיצוי אור אחורי, למשל, מאפשר לכם לדגום אנשים בכניסה לבניין כשיש מולה הרבה חשיפה לשמש שעלולה להשחיר את התמונה. פיצוי אור זרקור מאפשר לצלם חדר בבניין בלילה בו התמונה עלולה להיות מסנוורת בגלל התאורה.