לפרטים נוספים
מערכת אזעקה אלחוטית
דגם: מערכת אזעקה אלחוטית
מערכת אזעקה אלחוטית
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
מערכת אזעקה מקצועית
דגם: מערכת אזעקה מקצועית
מערכת אזעקה מקצועית
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
מערכת אזעקה קווית
דגם: מערכת אזעקה קווית
מערכת אזעקה קווית
לפרטים נוספים>>
  
לפרטים נוספים
מערכת אזעקה לבית ולעסק
דגם: מערכת אזעקה לבית ולעסק
מערכת אזעקה לבית ולעסק
לפרטים נוספים>>

מערכת אזעקה ומיגון

מערכת זו הנה אמצעי חובה להתקנה בעסקים ובמוסדות. בבתי אב אין חובת התקנה, אך לרוב – כאשר אירע אירוע פריצה, חברות הביטוח יתנו את המשך מתן השירות שלהן בהתקנת מערכת אזעקה ומיגון. מה המערכת כוללת, וכיצד רכיבי  מותאמים ללקוח?

גלאים

גלאים הם היחידה הבסיסית ביותר, והיא גם זו שפועלת ראשונה כאשר המערכת דרוכה. תפקידם לגלות את הפריצה באמצעות קרינה אינפרה אדומה, ולשדר זאת לרכיב הפיקוד של המערכת, רכזת האבטחה. ישנם כל מיני סוגי גלאים, שמותקנים על פי צרכי האבטחה בבית. הגנה על חלונות ומרפסות שמש נעשית באמצעות גלאי קרן המכילים משדר ומקלט ב- 2 יחידות נפרדות שנועדו להצבה על פתחי בית הבנויים לגובה. גלאי וילון יהיה אחראי על ביצוע גילויים בתוך מסדרונות וחדרים. גלאי מגנט מבצע גילויים במהלך פתיחת דלתות ועל כן הוא מותקן על קצוותיהן.

רכיבי פיקוד

רכזת אבטחה – מותאמת לבית הלקוח או למשרד על פי מספר הגלאים שנקבעו והיקף תגובות המערכת (שיסוקרו כאן בהמשך) הראליות. במידה והרכזת מלאה עד אפס מקום בגלאים ואמצעי תגובה, ויש צורך בניצול קל של לא יותר מ- 5-10 נוספים, משתמשים במרחיב אזורים. אחרת, משתמשים ברכזת יותר גדולה.

מרחיב אזורים – מעגל חשמלי שנועד להרחיב גודל של רכזת אבטחה. לדוגמה, אם הרכזת מיועדת ל- 32 גלאים ואתם צריכים 33, יותקן מרחיב אזורים לגלאי ה- 33.

ספק כוח – ספק הכוח של כל מערכת האזעקה. הוא מחושב בהתאם לגלאים ורכיבי תגובת המערכת שהוחלט להתקין.

תגובות מערכת

סירנות – האזעקות. הן יכולות להיות מוצבות במבנה או מחוצה לו. סירנות חוץ ייראו שונה, ובדרך כלל גדולות יותר ומוגנות יותר, מסירנות פנים.

חייגנים שקטים – אמצעים להתקנה במקומות מועדים לשוד: בנק, בית עם כספת, וכד'. במקרה של שוד, רק אמצעי זה יופעל, ובכך השודד לא יידע שחייגתם לכוחות ההצלה.

תפעול אירוע אמת שדווח דרך מערכת האזעקה

אם התקבל אירוע אמת, שומרי חברת האבטחה יגיעו למבנה ויסרקו אותו. על מנת שמעשים מותרים לא ייחשבו כאירועי אמת אנו מחלקים את המערכת ל- 2: גלאי בית1, שהם אוסף גלאי מרפסות ושטחים חיצוניים, לעומת כל השאר, שהם גלאים שנמצאים בתוך החדרים בהם אתם מסתובבים בשגרה. בלוח המקשים של מערכת האבטחה נהוג לדרוך בית1 כשאתם נמצאים במבנה, ודריכה מלאה כאשר אתם עוזבים אותו.